Home Majandus Ever Given võib täna Suessi kanalis liikuma pääseda

Ever Given võib täna Suessi kanalis liikuma pääseda

by Annika Kask
Evergreen

Suessi kanalit blokeeriv Ever Given laeva omanikfirma Evergreen teatas, et nende väikese majanduskatastroofi põhjustanud alus võib laupäeva õhtuks madalikult lahti pääseda.

VAAT KAS PAISATAB PÄIKE VÕI SAJAB VIHMA

Suessi kanalis madalikule sõitnud hiiglaslik kaubalaev Ever Given on blokeerinud ligemale 300 laeva teekonna läbi maailma tähtsaima meretee kanali. Taiwanis registreeritud kaubalaev jäi kinni kolmapäeval ja on sellestajast peale täielikult peatanud kaubaveo läbi kanali.

Ever Given hoiab iga päev kinni hinnanguliselt 9,6 miljardi dollari väärtuses kaupu ehk 400 miljoni dollari väärtuses tunnis.

OXO World

MV Ever Given on 400 meetri pikkune ja 59 meetri laiune moodne hiigel laev mille lastiks on 20 000 merekonteinerit

Suessi kanalis teenuseid pakkuv ettevõte Leth Agencies püüab teha kõiki jõupingutusi, et laeva vabastada.

Kaubalaeva omaniku sõnul pole alus kahjustusi kandnud ja saab oma teekonda jätkata. Ever Given on kanalis põiki kinni alates teisipäevast ja on blokeerinud kogu tähtsa kaubakanali liikluse.

“Vett laeva sisse ei voola, sõukruvide ja tüüriga on kõik korras. Kui laeva uuesti ujuma saame, peaks see saama oma teekonda jätkata. Jätkame praegu täiendavate süvendamistööriistadega kalda ja kanali põhja süvendamist,” teatas laeva omava Shoei Kisen KK president Yukito Higaki eile õhtul pressikonverentsil.

Given Greeni poolt tekitaud ummik hoiab iga päev kinni hinnanguliselt 9,6 miljardi dollari väärtuses kaupu ehk 400 miljoni dollari väärtuses tunnis.

Esimene konteinerlaev, mis suundus ringile ümber Aafrika oli Ever Giveni sõsarlaev Ever Greet. Mõlema operaator on Taiwani ettevõte Evergreen Marine.

Seisak mõjutab ka Eestit

Seisak sunnib ka Eesti transpordiettevõtteid kaupade liigutamiseks alternatiivseid teid leidma ja võib arvata, et transpordihindade tõus võib mõjutada ka Eesti lõpptarbijaid.

Maailma ühe suurima omataolise laeva pardale mahub umbes 20 000 kaubakonteinerit. Vähemalt kuus neist olid enne sunnitud seisakut teel Eestisse neid ootasid rahvusvahelise transpordifirma DSV Eesti haru kliendid.

DSV Estonia juht Alvar Tõruke märkis, et praegu nad nende kaupade liigutamiseks sealt edasi midagi teha ei saagi, peab ootama. Laiemalt aga on juhtumil Tõrukese sõnul väga suur mõju.

150 aasta tagasi kaevatud Suessi kanal on maailma üks tähtsamaid kaubateid. Seda läbib kümme protsenti rahvusvahelisest merekaubavahetusest. Eelmisel aastal läbis Suessi kanali ligi 19 000 laeva ja enam kui miljard tonni kaupa, teatas Suessi Kanali Amet.

Majandus

5 1 vote
Article Rating
Spread the love

Related Articles

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x