Brenti toornafata hind on peale aprilli rekordilist kukkumist teinud börsil suure hüppe üles ja see kajastub ka juba juunis eesti tankalates.

Uus Škoda Octavia Combi 2020

Poolteist kuud tagasi jõudis tarbijateni kauaoodatud kütusehinna langus, kuid toornafta hind maailmaturul on hakanud kiiresti tõusma ja täna on Brenti juba 36.17 dollarit barreli eest. See tähendab, et hinnad tõusevad ka tanklates.

Kui börsil kaubeldava toornafta barrel 40 dollari juurde jõuab hakkab bensiin eesti tanklates maksma 1.20 eurot ja 50 dollari juures juba 1.30 eurot.

Brenti toornafta hind oli kuu aega tagasi ajalooliselt rekord madal 15 dollari juures barrelist, tänaseks on see tõusnud juba 36 dollari peale. Bensiini hind on tõusnud maailmaturul 10 senti liitri eest, koos käibemaksuga 12 senti liitri eest. Diisli hind on kuu ajaga tõusnud maailmaturul 6-7 senti.

Alexela juhatuse liige Alan Vaht ütleb, et hinnad on maailmaturul tõusnud, kuid tarbijate õnneks on jaehind tanklates püsinud.

OPEC plus ja Hiina määravad toornafta hinna

Bloombergi analüütiku sõnul on Hiina majanduse kiire taastumine koronaviirusest aidanud nii WTI kui Brenti hinda kiiresti üle 30 dollari tõusta. "Eeldatavasti püsib ka Hiina nõudlus toorme järele endiselt tugev, kuna stimuleerimispakett parandab Hiinas üldist tööstustoodangu taset, hoolimata USA ja Hiina vahelistest kasvavatest pingetest."

Analüütiku arvates on 40 dollarit barreli eest juba augustiks täiesti reaalne. "Me näeme, et tehakse juba 40 dollarisi tuleviku tehinguid detsembriks aga minu isiklik hinnang on et Brent jõuab selle hinna juurde juba augustis."

Venemaa kutsus 9. juuniks kokku OPEC plusi koosoleku mis on naftat tootvate riikide laiendatud formaat. Sellel koosolekul sõltub paljuski kas Saudi-Araabia ja Venemaa on valmis nafta tootmise kärbeteks ja millises mahus.

Sõltumata sellest kas tulevad tootmis kärped või mitte on täna selge see, et maailma nafta nõudlus on väiksem kui ta oli eelmistel aastatel. Terveks selleks aastaks jääb nafta nõudlus umbes kümme protsendi väiksemaks.

Majandusuudised

Comments (4)

Rated 5 out of 5 based on 4 voters
This comment was minimized by the moderator on the site

Ma söön oma mütsi ära kui peale opec + hinna tõusu ei lajataks eesti ranklad bensule 30 senti otsa

Kaido
This comment was minimized by the moderator on the site

Kas see on mingi küsimus isegi? Muidugi tõuseb ja kähku, kui maailmaturu hind langeb siis me peame tooma seda kaugetelt maadelt ja läheb kaua aega, et oma kallid varud otsa saaks aga kui hind tõuseb siis on meil naftatorud otse tankla all ja...

Kas see on mingi küsimus isegi? Muidugi tõuseb ja kähku, kui maailmaturu hind langeb siis me peame tooma seda kaugetelt maadelt ja läheb kaua aega, et oma kallid varud otsa saaks aga kui hind tõuseb siis on meil naftatorud otse tankla all ja odavamalt ostetud kraam saab kohe otsa.

Read More
Kaire
This comment was minimized by the moderator on the site

Eestis on odav kütus Naera herneks

Aasta anekdoot
This comment was minimized by the moderator on the site

Kõigepealt aktsiis ja kütusevarumaks, siis kütuse omahind. Sellest saab kütuse hind kokku. Nüüd keevitab sinna otsa aktsiisiladu oma %-i. Nüüd on miski vahendaja, nt jaemüügi firma hulgimüügi osakond, mis keevitab sinna otsa oma %-i + transport....

Kõigepealt aktsiis ja kütusevarumaks, siis kütuse omahind. Sellest saab kütuse hind kokku. Nüüd keevitab sinna otsa aktsiisiladu oma %-i. Nüüd on miski vahendaja, nt jaemüügi firma hulgimüügi osakond, mis keevitab sinna otsa oma %-i + transport. Nüüd viiakse see tanklasse ning sinna keevitab oma %-i jaemüügi osakond ehk tankla. Kuna riigile oli aktsiisist vähe, siis keevitatakse kogu kompotile juurde veel käibemaks. Seega aktsiis on kõige esimene suurus mis suureneb vastavalt vahelülide juurdehindlustele ning käibemaks on viimane maks, mis lisatakse kogu kompotile lisaks.

Read More
Millest koosneb kütuse hind
There are no comments posted here yet

Lisa oma kommentaar

  1. Posting comment as a guest.
Rate this post:
0 Characters
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
Type the text presented in the image below