V

Kellele on Erakondade Rahastamise Järelevalve Komisjoni sulgemine kasulik?

Kolm võimuparteid otsustasid lüüa erakondade rahastamise järelevalve komisjonile (ERJK) hingekella. Õnneks järgnes sellele seakisa, mis annab lootust, et Eesti poliitika ja ühiskonna südametunnistus pole mitte surnud veel.

Ent võimalik, et sellega avati ühtlasi Pandora laegas, mille nimi on erakondade rahastamine tervikuna. Ja sealt vaatavad vastu juba süsteemsed vead, mis on suuremad kui miski, millele ERJK hammas peale suudab hakata.

Probleem on selles, kuidas see enam kui 5,4 miljonit eurot, mida iga-aastaselt erakondade kontodele riigieelarvest jagatakse, soosib võimu kaugenemist rahvast, soodustab südant pahaks ajavat pesupulbri-stiilis valimiskampaaniate rallit ning annab häirivalt suure võimu parteide keskkontoritele, et mitte öelda tagatuppa.

Kas saakski olla ERJK likvdeerimiseks paremat ajastust kui praegu, vahetult eenne suvepuhkusi ja Riigikogu LAMA.

Kas ERJK hävitamine päästaks Keskerakonna miljoninõudest?

Mullu veebruaris tegi ERJK ettekirjutuse, mis niigi rahadega miinuses oleva Keskerakonna jaoks on ülikallis. Komisjoni hinnangul sai partei aastatel 2009–2015 reklaamiärimees Paavo Pettai firmalt Midfield OÜ 1,27 miljoni euro eest keelatud annetust (st Pettai tegi tööd, aga selle eest arveid ei esitanud). Ka Pettai on seda väitnud ja komisjon tegigi otsuse Keskerakonnalt raha tagasi nõuda reklaamiärimehe esitatud tõenditele tuginedes.

a

Parteide rahakott vajab jõulist raputust

Riigieelarvest erakondadele eraldatavast rahast tuleks ligi pool anda riigikogu liikmetele nõunike palkamiseks.

 

Comments (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 voters
There are no comments posted here yet

Lisa oma kommentaar

  1. Posting comment as a guest.
Rate this post:
0 Characters
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
Type the text presented in the image below